JUBILEUMCONCERTEN 25 JAAR CHAVANON

In 2023 viert kamerkoor Chavanon het 25-jarig bestaan. Wat in 1998 begon als een muziekweek van een beperkt gezelschap voornamelijk Haagse zangers in het dorpje Chavanon in de Auvergne is uitgegroeid tot een projectkoor met een grote vaste kern van zo’n 30 deelnemers. Het koor heeft opgetreden in o.a. België, Zwitserland, Engeland en Tsjechië en de Auvergne is – als min of meer vaste verblijfplaats in Frankrijk -  inmiddels ingeruild voor Normandië.
Ook in 2023 strijken we neer in Normandië, waar we onder leiding van Peter van der Leeuw ons jubileumrepertoire instuderen: de 15 mooiste stukken ooit uit het repertoire van Chavanon. Dit leidt tot een zeer gevarieerd programma met muziek van o.a. Rachmaninow, Bruckner en Janacek. En natuurlijk ontbreekt het ‘lijflied ‘van koor, Tebe poem van Bortniansky, niet.

De concerten zijn op:
13 juli 2023 om 17.30 uur in Moyaux (Frankrijk), Église de Saint-Gervais;
16 september 2023 om 16 uur in Den Haag:
Remonstrantse kerk, Laan van Meerdervoort 955
De toegangsprijs in Den Haag bedraagt 15 euro aan de deur.
De voorverkoop is gesloten, er zijn nog wel kaarten verkrijgbaar aan de kerk.