Concert Shakespeare op muziek: 25 september Den Haag

In de zomer hebben wij in Normandië ons programma Shakespeare op muziek ingestudeerd en uitgevoerd. Wij kunnen ons echter voorstellen dat Normandië wat tè ver weg was om naar ons concert te komen. Daarom voeren wij ons programma ook uit in:

de Maranathakerk
Tweede Sweelinckstraat 156
Den Haag
Zondag 25 september 17.00 uur
De toegang is vrij, deurcollecte na afloop

De toneelstukken en sonnetten van de grote Engelse toneelschrijver en dichter William Shakespeare (1564-1616) zijn al eeuwenlang een rijke inspiratiebron voor componisten, die veel van zijn teksten op muziek hebben gezet. In ons programma kunt u muziekstukken beluisteren geschreven door Engelse, Ierse, Amerikaanse, Zweedse en Finse componisten uit de 16e tot en met de 21e eeuw. Daarnaast zijn ook enkele liederen op andere teksten uit Shakespeares tijd in het programma opgenomen.