Najaar 2014: Renaissance programma ‘beestenboel’

Op zondag 12 oktober en zaterdag 18 oktober heeft Kamerkoor Chavanon in de eeuwenoude Stiftskerk in het Twentse Weerselo respectievelijk de Oud-Katholieke kerk in Den Haag een concert gegeven met Renaissance muziek. Het programma omvatte liederen waarin dieren een hoofdrol spelen: zo lieten bij voorbeeld apen, zwanen, nachtegalen en andere dieren hun vermenselijkte stem horen in gezangen van Monteverdi, Josquin des Prez, Gibbons, Banchieri en anderen. Een beestenboel dus! Een intermezzo van piano en dwarsfluit completeerde ons programma. Peter van der Leeuw dirigeerde ons koor voor een enthousiast publiek.
Dit herfstproject startte met vier repetitie-ochtenden in Den Haag en een weekeinde in Losser (Twente).

Poster definitiefDSCN0962